Ugorjunk el a hétvégén Máltára!

Valamiért még régebben belémivódott, hogy a szeptember bekövetkeztével nem nagyon érdemes Európán belül nyaralni. Idén viszont sportot űzök abból, hogy kimaxolom a lehetőségeket hosszabb utazás nélkül is. Pár hete jártam Horvátországban, ahol még pont elcsíptük a nyarat, de még nem adom fel idénre!!!

Ajándékba kaptunk egy családi hétvégét Máltára. Legnagyobb örömömre októberben is még kellemesen meleg a tenger, és a városban lenge öltözetben bóklászva sem fázunk.

Ebben a bejegyzésben a nyárfüggőknek (is) szeretnék kedvet csinálni.

Hogyan és mivel utazz?

Idén rettentően nagy szerencsénk van a menetrendekkel. Málta Budapestről, vagy akár Bécsből is elérhető úgy, hogy még szabadságot sem kell kivennünk.

Pénteken munka után egyből elindulunk a repülőtérre, és a vacsoránkat már akár a tengerpartnél is elfogyaszthatjuk. Hétfőn pedig egy kicsit későbbi munkakezdéssel visszazökkenhetünk a hétköznapi életünkbe. Málta felkapott turista célpont, ezért megannyi légitársaság indít járatokat Vallettába, így dúskálhatunk az opcióban, és mindenki a saját pénztárcájának megfelelő jegyet választhatja.

Mivel pakolni is alig kell valamit, így a kézipoggyászunk bőven elég lesz.

Mivel készülj?

Semmivel! :)

Jó, ha nincs a bankkártyádhoz megfelelő utasbiztosítás, akkor azt azért érdemes megkötni.

Nincs szükséged rá, hogy autót bérelj, és ne dőlj be a helyi utazási irodáknak, idegenvezetőknek, hogy mindenképp fel kell ülnöd egy hop on hop off buszra, ha be szeretnéd járni a várost, és a szigetet. A helyi tömegközlekedés bámulatos. Tiszták a  buszok, olcsók a jegyárak, és rendszeresen közlekednek. Bárhova (Gozo és Comino szigetek kivételével) eljuthatunk, majdnem olyan gyorsan, mint egy taxival, csak lényegesen kevesebb pénzért.

Szinte mindenhol fizethetsz kártyával, tehát Eurót sem szükséges váltanod.

Én ugyan vittem magammal egy útikönyvet, de felesleges volt, mert mindenhol ingyenes tájékoztatást kaptam, szinte furcsa módon minden érthetően kitáblázva, tehát csak plusz súly volt.

Sliema-ban lakni csodálatos

Még itthon, amikor hotelt kerestünk borzasztóan mérges voltam, hogy Vallettában elfogyott minden számomra érdekes szállás. Nem volt mit tenni a legközelebbi helyen foglaltunk, ami Sliema volt. Próbáltunk nagy erkélyes szobát keresni, ami a tengerre néz, és nem baromi drága. Végre sikerült egy helyet találni, de ebben a hotelban nem volt étterem. Tudom nem lehet mindig mindent egyszerre, de... Mikor megérkeztünk meglehetősen szkeptikus voltam, viszont amikor a lifttel felmentünk a szobánkba, mely a hotel tetején várt minket, és kiálltam az erkélyre, akkor egész Valletta premier plánban elém tárult. Ez a kilátás az összes negatív gondolatot, aggodalmamat elfelejtette velem.

Mikor reggel éhes pocakkal kérdeztünk a recepción, hogy jó, ha házon belül nem is, de hol lehet valami jót reggelizni, akkor a leányzó csak annyit mondott, hogy menjünk át az út túloldalára (30sec) és egy vízparti étteremben tudunk majd enni. A hely és az ételek olyan finomak voltak, hogy minden reggel a teljes csapat egyöntetűen csak ide szeretett volna menni.

Mártózz a cominói Kék lagúnában

Ilyen csodálatos azúrkék színű tengert csak a távol-keleten és a Karib térségben láttam. Létezik itt egy barlang is, melyen keresztül kijuthatunk a nyílt tengerre. A látvány csodálatos, de október ellenére, vagy pont azért, rengetegen voltak. Alig tudtunk leszállni a hajóról, és a parton is csak nagyon szűkösen fértünk el, viszont semmi pénzért sem hagynám ki.

Sétálj Valletta dimbes-dombos utcáin

Valletta már az erkélyünkről is csodálatos volt, ezt csak tetőzte, amikor elmentünk egy fél napra megismerni. Valletta, az erőd város, amit „úriemberek építettek úriembereknek”, Málta fővárosa. Hihetetlen történelmének köszönhetően több címet is visel, manapság a világ egyik leghíresebb, legnépszerűbb helye.

Napközben nyüzsgő városban találjuk magunkat, ahol megcsodálhatjuk a művészeti alkotásokat, templomokat, palotákat. Szinte minden sarkon érdemes megállni valamiért. A szűk utcák telis-tele vannak apró boltokkal és jó kávézókkal, miközben Valletta főutcáján sorakoznak a nagy nemzetközi márkaboltok, és a jobbnál jobb éttermek. A várost szerintem leginkább gyalog érdemes körbejárni, felfedezni, hiszen így biztosan nem hagyunk ki semmi érdekeset.

Hajózz el Gozora

Sliemaból nagyon könnyen hajóval el tudtunk jutni Gozora. Menetközben élveztük az ingyen italokon túl, a kilátást a többi partmenti városra, illetve azt a hatalmas medúzarajt, mely mellett elhaladtunk.

Gozo a legendás Kalüpszó szigete Homérosz Odüsszeia című eposzából. A táj nagy része vad és zord, a kristálytiszta víz pedig tökéletes az úszáshoz, illetve a búvárkodáshoz. A szigeten több kisebb városka is található például Victoria, mely a sziget fővárosa. Mikor megláttam kicsit úgy éreztem magam, mint Jeruzsálemban. A naptól kiszáradt, mediterrán dombos táj a régi homokkő épületeivel teljesen lenyűgözött.

A citadellán belül az óváros egy igazi labirintus a kanyargós utcákkal, szűk sikátorokkal és régies házakkal. Pont délben értünk ide és kissé sietnünk kellett, így az őszi 30 fok kánikulának tűnt, de minden csepp izzadtság megérte ezt a túrát.

Egyél, egyél és egyél!!!

Mivel Szicília nagyon közel van, ezért az olasz konyha hatása igen erős. Ugyan Málta nemzeti eledele a nyúl, és minden étlapon megtalálható, én inkább a halakra és tengeri kerkentyűkre koncentráltam.

Ezek a máltai éttermek és kávézók nem tudnak hibázni. Nagyon barátságos árakkal dolgoznak, és a friss árunak, illetve a zamatos fűszereknek köszönhetően bravúros ételek kerülnek a tanyérre.

Ebbe a pár napba ennyi fért bele, bármikor ismételném, köszönöm Málta, és köszünjük Erzsi! :)