Így utazhatsz Te is többször egy évben

Manapság egyre többen utaznak, járják a világot ez talán már nem is olyan nagy dolog, mint pár éve, és egyáltalán nem lehetetlen akár évente többször is elhagyni az országot.

Európa nagy részét sikerült elég hamar bejárnom, és az első ázsiai utam után hamar rá is jöttem, hogy engem azok a helyek, ahova nem jár mindenki, teljesen más a kultúra, éghajlat stb. sokkal, de sokkal jobban vonzanak.

Amikor erről mesélek mindig elhangzik a következő kérdés:  Nem sokkal drágább ez?

Pontosan ezért állítom össze a következő posztot, hogy hogyan lehetséges többször és, ha szeretnéd messzebbre is eljutni.

 

screen_shot_2018-09-07_at_10_05_00.pngForrás: theintrepidguide

1. Indulj akár Bécsből

Vonattal olcsóbb eljutni Bécsbe és vissza, mint egy pécsi retúrjegy. Európai fapadosok olykor hihetetlen összegért kínálnak külföldi utakat (5000ft retúr). Sőőt léteznek már olyan weboldalak, melyek kikeresik nekünk a legjobb árakat, nem egyszer kombinált csomagokat kínálnak, például: 4 nap repülőjeggyel szállással 24000 forint (olcsóbb elmenni, mint Budapesten maradni, főleg télen a nagy hidegben). Akinek ez is sok lenne választhatja a szállás nélküli verziót.

2. Így spórolj a költségeken

Hazudnék, ha azt írnám sosem volt lehetősegém drága utakra elmenni, de olyan is volt sokszor, hogy:

  • ismerősnél húztam meg magam
  • sátraztam
  • couchsurf-föltem
  • kocsiban töltöttem az éjszakát
  • reptreken, vagy akár előttük az útpadkán aludtam
  • nem aludtam
  • stoppoltam
  • bicajjal mentem
  • étterem helyett boltban vásároltam (volt, hogy otthonról vitt szendvicset ettem több napig, majkrém konzervet is pakoltam be)

3. Legyen motivációd

Az lebegett mindig a szemem előtt, hogy CSAK MEHESSEK. Ha volt pénzem, ha nem.  Sokan nem tudnak egy csomó trükköt, de erre egyszer egy külön bejegyzésben kitérek. Amúgy már nagyon régóta tervezem azt, hogy iszonyatosan kevés pénzzel (10.000 ft) indulok útnak, és meglátom meddig jutok, nagy kaland lenne az is. 

4. Szervezd magad

Na és ez a legfontosabb számomra, hogy kaland és élmény legyen. Ne úgy emlékezzek vissza egy útra, hogy befizettem az összeget egy irodában, hoztak-vittek, állandóan ettünk-ittunk aztán jöttünk is haza. Nem, én szervezzek mindent, legyen benne kihívás, történhetnek is akár kisebb malőrök, melyek csak színesebbé teszik a történetet.

5. Menj többször kicsit

Sokan szeretnek hosszabb időre nyaralni menni, de szerintem egy (hosszú)hétvége is csodákra képes. Sőt az egynapos kiruccanások mellett is elég sok minden szól. Volt olyan, hogy kiugrottam Londonba teázni és nézelődni egyik vasárnap. Igaz jó korán kellett kelnem, de mire kinyitott a British már a vásrosban is voltam, és a késő esti géppel hazaértem, hogy az ágyamban tudjak aludni. Szóval közeli helyeket érdemes a hétvégék alatt megtekinteni. :)

6. “Pontgyűjtő akciók”

Ez érvényes lehet akár repjegyre (Wizz Air hitelkártya, Miles and More stb), akár szállásfoglalásra (pl.: Booking-on voucher, hotels.com ingyen éjszaka). Rengeteg sok okosság van, érdemes nyomozni, jól dönteni és szorgosan gyűjtögetni.

7. Ne kövesd a trendet!

Minden évben vannak felkapott desztinációk, amik ugyan nagyon szépek, de drágák és vélhetőleg baromi sokan is lesznek. Érdemes olyan helyekre menni, ahova a “madár” sem jár abban az évben. Nem csak nevetséges összegért juthatunk el oda, de kevesen is lesznek és megannyi egyéb kedvességet tapasztalhatunk. (pl.: szálloda, ahol csak Te vagy és úgy kezelnek, mint Madonnát, névről ismernek az utcán és még sorolhatnám)

Nem is olyan bonyolult, igaz?!

Jó utat kívánok! :)



Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása