Így pakolj, hogy ingyen legyen a csomagod

Fapadossal utazni olcsó, de vannak kellemetlenségek is, számomra például az, hogy állandóan változtatják, hogy mit lehet felvinni a fedélzetre, annak mekkora a mérete, mennyibe kerül stb.stb. stb. Már vagy öt fajta kézipoggyászt vásároltam, mert nyilván a világ többi részen is hasonló üzletpolitikával dolgoznak az olcsó légitársaságok. Amikor legutóbb repjegyeket vettem ismét látom, hogy új szabály van. (tudom november óta, de csak most alakult úgy, hogy fapadossal megyek)  Eljött a pakolás napja, amikor jobban szemügyre vettem a számokat: 40x25x20 illetve 40x30x20.

Több nap, különböző programok, reggel 2 fok nappal 15, de úgy döntöttem, ha törik, ha szakad megoldom és nem veszek újabb koffert.

 

screen_shot_2019-01-31_at_16_42_03.png

Nos íme, amikre figyeltem:

Válassz egy jó táskát!

Ahogy említettem egy újba befektetni nem szerettem volna, így átkutattam a lakást, hogy mim van. Előhalásztam egy régebbi táskát, melyet edzésekre vittem magammal. Lemértem és stimmelt, csomó kis zseb van rajta, így ideális választásnak tűnt.

Tekerd össze a ruhákat!

Egy nőnek különösen nehéz ilyen kicsi helyre betenni az összes fontos göncöt az utazásra. Mivel szeretnék majd minden nap a programokhoz megfelelően öltözködni, ezért a legokosabb módon kellett kihasználom a rendelkezésre álló teret, és természetes ügyelnem arra, hogy ne gyűrődős anyagú ruhákat válasszak.

screen_shot_2019-01-31_at_16_38_20.png

A hajtogatás kezdőknek való, ha valóban spórolni kell, ezt a módszert alkalmazd: lazán tekered össze a ruhákat, akkor nem fognak összegyűrődni, és lényegesen kisebb helyen elférnek. Sőt mivel egymás mellé pakolod be őket, ezért szinte az összeset látod egyszerre, így nem kell feltúrni az egész táskát a kívánt darabért. Ha valaki ultra profin szeretné csinálni, akkor használhat még vákuumzsákot is. Én úgy döntöm most nem flancolok, mert 2db nadrág, 1db ruha, 5 db felső, fehérneműk, pizsi, papucs és egy kisebb táska még így is befért.

screen_shot_2019-01-31_at_17_17_10.png

Mindenből kicsit!

Legtöbb szálláson ugyan vannak kihelyezett tisztálkodási szerek, de nem mindig mindenből, és van melynek a minősége elég gyatra, ezért én az általam preferált termékekből viszek, de csakis kicsit!! Folyadékból a fedélzetre 10x100ml-t lehet, ebből azért tudunk gazdálkodni. Főleg, hogy a krémek nem számítanak bele. Pár gyógyszert mindig bepakolok az utazás helyszínének és hosszának megfelelően. Az ördög sosem alszik alapon! Úgyan nem lételem, de azért nem árt, ha sminkből is bekerül egy kevés. :)

screen_shot_2019-01-31_at_17_13_16.png
Valamiről mondj le!

Nálam ez most a könyv. Általában kettőt viszek magammal: lonely planet-et, és valamilyen egyéb olvasmányt. Most viszont nincs hely, így egy tablet kerül be a csomagba, illetve a telefonomra letöltöttem pár applikációt, melyek odakint biztos segíteni fognak.

Univerzális és egyben kényelmes cipő

Ez volt a legnehezebb. Legyen jó egész nap a városban mászkálni, meccsre menni, beülni egy étterembe, múzeumban ácsingózni, passzoljon nadrághoz és ruhához is, bírja a hideget és esetleg az esőt is... Végül összejött, egyedül a reggeli futásra nem alkalmas, viszont így legalább van kifogás. :)

Egy jó 15 perc alatt sikerült összepakolnom, így teljesült a küldetés, hogy továbbra is extra költségek nélkül tudok fapadossal utazni.







Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása