Ősszel a legjobb Krk!
Kiránduljunk még egyet az Adriánál!

Itthon beköszöntött a hideg, de a nyár még olyan közelinek tűnik, ezért egyik nap kedvem támadt egy külföldi kiruccanáshoz. Az járt a fejemben, hogy milyen jó lenne, csak pár napra elhagyni az országot, látni még a tengert, enni és inni valami  különleges helyit, sétálni egy mólón, sikátorokban flangálni.

Nagyon kézenfekvő ötlet Horvátország ebben az esetben hisz közel van, és már ezerszer jártam ott, de valamiért mindig úgy alakult, hogy csak nyáron. Egy-két személyes érvet leszámítva, nem is jut eszembe sok pozitív dolog. Mindig csak a meleg, a tömeg, az évről évre magasabb árak... Viszont az idő szűke miatt belevetettük magunkat.

Ha lúd akkor legyen kövér, menjünk szigetre, az még inkább nyaralós élményt idéz fel bennem. Krk-re esett a választás, ami kb. 5 órányira van Budapesttől és a hídnak köszönhetően 5 perc alatt elhagyjuk a szárazföldet.

Hogy miért nem bántuk meg? Íme az 5 ok amiért, ha teheted még idén ősszel menj el Krk-re:

1. Az ősz is meleg

Szeptember végén is 25-27 fok van, októberre sem nagyon megy a nappali hőmérséklet 20 fok alá. Külön érdekes tény, hogy Horvátországban a tengervíz majdnem hasonló a levegő hőmérsékletével. Gondolj csak bele nem sülsz meg a napon, és a naplementébén csobbanhatsz egyet, hisz a 23 fokos Adria kifejezetten melegnek tűnik.

Ősszel a tenger színe is más, amit érdemes megtapasztalunk. Nyáron egységesebb a víz látképe, szeptembertől ez megváltozik. A partszakasz mentén egy világosabb sávra leszünk figyelmesek, és ahogy mélyül a horizont felé egyre sötétebb lesz.

2. Az egész természet más

Nyáron inkább a víz színe csodálatos, imádom a türkízkéket. Szeptembertől az elszórt csapadéknak köszönhetően zöldbe borul a táj, és az ősz előrehaladtával előjönnek a sárgás-bordós színek. Egyik nyaralásomnál sem emlékszem arra, hogy úgy megkívántam volna a túrázást, mindig örültem, ha  a víz közelében lehettem, vagy eljutottam egy várost meglesni. Viszont ősszel csak úgy hívogat a természet, aminek nehéz ellenállni.

3. Olcsóbb árak

Természetesen, ha belehúzunk ősszel is el tudunk költeni csilliókat, de az agusztusi főszezon után drasztikusan leesnek az árak. Mi most ugyanabban a városkában, ahol eddig, tengerparton lévő szállást foglaltunk a nyári ár 30%-áért. Kicsit az volt az érzésem, hogy ezért  a kisebb összegért még inkább hálásak a szállásadók. Kutyusokért nem számoltak fel extra díjat, pedig foglalásnál volt róla szó, ugyan csak 20 Euró, de ennek is gesztusértéke van, ahogy annak is, hogy bőven a kicsekkolási idő után, délután hagytuk el a szobánkat, addig is élveztük a napfényt és a tengert. Távozáskor egy nagy ölelésen kívül még egy palack bort is kaptunk.

4. Forgalom

Ha Neked is volt már részed abban, hogy órákat csücsültél a kocsiban az autópályán egy szerencsétlen baleset illetve építkezés miatt, vagy csak egy fizetős kapu előtt torlódott fel olyannyira a kocsisor, hogy azt hitted sosem jutsz el innen, vagy akár a határon volt assú az átengedés, akkor megérted, hogy mekkora előny augusztus után bármilyen kényszerpihenő nélkül eljutni a célodig. Órákat, pénzt és természetesen idegszálakat spórolhatsz meg.

Forgalom az éttermekben is lecsökken, viszont ennek ellenére csak páran döntenek úgy, hogy lehúzzák a rolót az újabb szezon kezdetéig, így a lemenőbb helyeken, ahova nyaranta csak gondos előfoglalással, vagy egyáltalán nem jutsz be, simán vacsorázhatsz. Sőt a legjobb a dologban, hogy a tulajdonosnak, felszolgálóknak több idejük van Rád. Türelmesebben és hosszasabban segítenek az ételválasztásban, érdekes történeteket hallhatsz, kóstoltatnak mindenfélét. Tehát nagyobb az élmény itt is.

5. Történelmi látnivalók

Krk-en nem csak napozni és strandolni lehet, mivel elég nagy a sziget, mely számos csodás történelmi látnivalót is tartogat nekünk. Krk városát már a görög Homérosz is emlegeti, a várat semmiképp se hagyjuk ki és, ha időnk engedi sétálgassunk a várfal mellett, vagy a helyi sétányon.

Baska a sziget déli részén található, a település hatalmas sziklafalak által körülvett öbölben helyezkedik el. Itt leginkább a starndolásról és a gasztronómiáról lehet ódákat zengeni, olyannyira, hogy Horvátországban gyakorlatilag minden Kék zászlós strandot a baskaihoz mérnek.

Hazafelé még betértünk Punatba, mivel ez egy új város, így nem gazdag történelmi látnivalókban, viszont pár órát szánjunk rá. Helyi kikötője, sétánya és a várossal szemben lévő Kosljun szigetén található kolostort érdemes felkeresni.

+1 Mivel annyi időt és pénzt spóroltunk hazafelé be tudunk térni Abbáziába (Opatija) és Zagrábba is

Malinskából bő fél óra alatt Abbáziában lehetünk, mely Horvátország legelőkelőbb városa, fényűző, szeccessziós stílusú paloták jellemzik. Anno Ferenc József is itt töltötte a telet, miért ne ugorhátnánk mi is ide ősszel egy kicsit időzni és gyönyörködni a tengerparti sétányon.

Megannyiszor elsuhantam már Zágráb mellett, de oly ritkán volt alkalmam megtekinteni, pedig csodálatos a belvárosa (felsőváros). Remek lehetőség itt elfogyasztani a búcsúvacsorát, majd innen már csak 3 óra Budapest.

Sosem voltam híve a rövid kiruccanásoknak, de úgy érzem a jövőben majd gyakrabban szervezek ilyet, feltöltődésre tökéletesen alkalmas. Horvátország bármelyik évszakban megér legalább egy hétvégét.