7 utazással kapcsolatos hiba, amiket én már elkövettem

66 ország után, és évente legalább 30-40 repüléssel volt mit megtanulnom a saját bőrőmön. A legnagyobb bakikat összegyűjtöttem, hogy tudj tanulni a hibáimból.

mistake.jpg

7 hiba, amiket én már elkövettem:

1. Telefontöltő

Sokunk fejében már jól berögzült felkiáltójel, hogy indulás előtt a telónk legyen feltöltve. Ez nagyon helyes, tegyük fel a töltőre a telefont, viszont amikor indulnánk és leszedjük róla, ne felejtsük el a töltőt is elcsomagolni. Nyilván beszerezhető akár a reptéren is, de az ára igen borsos lesz.

charger.jpg

2. Füldugó és szemellenző

Legyen szó repülőútról, vonatozásról, zajosabb helyen fekvő szállodáról, vagy egy szuper hangos buliról a hotelben. Bármikor nagyon hasznos szerepet tölthet be egy jó füldugó szemellenzővel. Tudnék mesélni arról, hogy órákat vergődtem az ágyban és a másnapi hiszti-indexem bőven a piros zónaban volt. 

eyemask.jpg

3. Felejtsd el a fekete bőröndöt

Ritka pillanatok egyike, amikor nem csak kézipoggyásszal utazok. Tegye fel a kezét az, akinek fekete kofferja van otthon!!! Nos... nekem is az volt, egészen addig a pillanatig, ameddig Bangkokban a reptéren nem fogtam meg vagy 10 másikat abban a hiszemben, hogy az biztos az enyém. Tudom sokaknál bevállt a szalagos trükk, de én 12 óra repülés után annak is örülök, ha azt felismerem, akivel jöttem, nemhogy egy aprócska madzagot keressek hosszú perceken át bámulva a mozgó tárgyakat. Amennyiben nem kívánunk befektetni egy újabb bőröndbe, akkor online nagyon könnyen, gyorsan és fillérekért tudunk huzatot venni a kofferre. 

screen_shot_2019-03-18_at_18_30_10.png

4. Olvass és tájékozódj

Tudom kevesen cipelnek már útikönyveket magukkal, de érdemes legalább neten meglesni, hogy hova is tartunk, akár egy rövid videó segítségévél. Megannyi platform és applikáció létezik már és hidd el sokkal élvezetesebb úgy mászkálni egy országban, hogy tudod is, hogy mit nézel.

5. Csekkolj be a repülőre időben

Fapadosokat leszámítva ingyen megtehetjük a reptéren is közvetlenül az indulás előtt, de nem érdemes halogatni, mert csak a "maradék" helyek közül tudunk válogatni. Én személy szerint nem szeretem a középső űléseket, sem az utolsó sort, ahol nem lehet rendesen hátra hajtani a széket, egy hosszabb útnál ezek nagyon fájdalmasak lehetnek. Extra tipp: ha be is csekkoltunk online és csak kézipoggyász van nálunk, de vízumköteles országba megyünk, még akkor is, ha tartozkodásunk rövidsége miatt nem kell vízum, érdemes a reptéri személyzetnek bemutatni az okmányainkat, ugyanis nekik ellenőrizniük kell. (Két percen múlt a Budapest-Doha járatom egy ilyen húzásom miatt, hogy ezt a lépést elmulasztottam)

6. Figyelj a reptéren

Ha már a légiközlekedésnél járunk...Nem garancia a beszállókártyán szereplő infó sem. Mi sem jobb egy reptéri shoppingnál, vagy az utazás kezdetét megünneplő koktélozásnál, miközben a figyelmünk teljesen máshol van. Deee.. egyik szemünk mindig legyen a kijelzőn. A kapukat bármikor módosíthatják (egy nagyobb reptérnél több perces nem várt futást is jelenthet), sőt ha mindenki becsekkolt, akkor akár az indulás idejét is. Kellemetlen pillanat, amikor egy egész gépnyi utas vár rád, te meg lihegve betoppansz a gépre, majd végigvonulsz az ülések közt, megvető pillantásokat próbálod vagy lesütött szemmel vagy a beszállókártyádat bűvösen bámulva lepattintani, de nem megy, érzed, ahogy szinte a bőrödet karcolják.

erik-odiin-539947-unsplash.jpg

7. Vásárolj jegyeket utazás előtt online

Olyan bosszantó, amikor egy pár napos kiruccanást jól beosztunk, majd teljesen "meglepetésszerűen" kilométeres sorokba botlunk. Nincs az az időjárás, amikor kellemes lenne akár órákat ácsingózva várni a bejutást. (ha egyáltalán összejön) Gondoljuk csak logikusan végig, amiket mi megtekintenénk, azt vélhetőleg mások is, hacsak nem extravagáns az érdeklődési körünk. Sajnos én ismét pórul jártam,- pedig még vagy két hónap van az utazásomig-, hogy két nappal az online jegyértékesítés megnyitását követően szerettem volna egy nagyon felkapott kiállításra jegyet venni, és sajna már nem lehet.

queue.jpg

 

 

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása